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マーケティング - ウェアラブル端末を用いた歩行者ナビゲーション

ウェアラブル端末を用いた
歩行者ナビゲーション

Marketing - Navigation using Wearable Glass

Navigation
using Wearable Glass

近年、多くの新しい種類のウェアラブルコンピュータが注目されています。 AR、VR技術では、「スマートグラス」と称される眼鏡型ウェアラブル装置が検討されています。 スマートグラスのナビゲーション技術を開発することで、歩行者に新しい体験を提供することができます。 また、利便性とリアリティを、スマートフォンベースのナビゲーションと比較して、大幅に向上させることができます。 歩行者はスマートグラスのディスプレイからナビゲーション情報を容易に得ることができます。この際に、ナビゲーション情報を、実際のシーンと統合することによって視覚化しています。 一方、測位は歩行者ナビゲーションにおける最も重要な技術の1つです。 従来のGPS、WIFIおよびPDRに基づく測位技術はすべて、都市部において満足のいく性能を達成することができません。 スマートグラスは周囲の環境を取得するカメラを持ちます。 そこで、私たちは、スマートグラスの画像と3Dシティモデルとのマッチングに基づいて歩行者位置を推定する視覚に基づく測位手法を提案しました。 また、ナビゲーション情報を視覚化するために、交差点検出と目的地をハイライトする技術も開発しました。

In recent years, many new kinds of wearable computers are attracting attentions. Eyeglass-type wearable device named "Smart Glasses" has been discussed for AR and VR technology. Developing the navigation technology in Smart Glasses could provide a new experience for pedestrians. Convenience and reality can be drastically improved compared to the smartphone based navigation. Pedestrian could easily receive the navigation information from the display screen on the Glasses. The navigation information could be visualized by integrating with the real scene. Positioning is one of the most important techniques in the pedestrian navigation. The conventional GPS, WIFI and PDR based positioning techniques all can not achieve the satisfied performance in the urban city environment. The Smart Glasses has the camera, which can observe the surrounding environments. We proposed a vision based positioning method, which estimates the pedestrian position based on the matching between the Smart Glasses image and 3D City model. In addition, we also developed the intersection detection and destination highlight for visualizing the navigation information.